دویست و پانزدهمین (216) جلسه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
جلسه 216 شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در تاریخ 4/2/99 با محورهای گزارش مدیران محترم گروههای تخصصی شورای متون ازعملکرد گروهها در سال 1398، تصویب نهایی برنامههای اعلامی گروههای تخصصی شورا در سال 1399 و ارائه راهکارهای همکاری و مشارکت گروههای تخصصی شورا با همایش مجازی «ابعاد انسانی ـ اجتماعی کرونا در ایران» برگزار شد. دکتر قبادی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: ما در حالت اضطرار به سر میبریم و ما باید از این فرصت باید برای به روزآوری بعضی از متنهای دانشگاهی و روشهای آموزش دانشگاهی و امثال آنها استفاده کرد. پژوهشگاه باید مرکز اندیشهورزی نخبگان علوم انسانی باشد و پژوهشگاه از طریق شورای متون و مجموعه طرح اعتلا که بهتر و طبیعیتر و منطقیتر میتواند در دل نخبگان جا باز کرده و ارتباط برقرار کند. از بعضی از گروهها مثل علوم تربیتی درخواست کرده این که از این فرصت برای بیشتر مجازی کردن نحوه تدریس استفاده کنند. دکتر کریمی مطهر در ادامه به گزارش مربوط به سال 98 است و تصویب برنامه سال 99 اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۸ گفته شد که رویکردها را از متن محوری به مسئله محوری تغییر دهیم از طرف دیگر با توجه به شرایط روز و نیازها، فعالیتها را تطبیق دهیم. در این جلسه مقرر شد که شورای بررسی متون با توجه به شرایط فعلی برای بحران کرونا ترتیبی اتخاذ شود که گروههای تخصصی شورا در اجرای برنامههای اعلامی خود در سال 1399 علاوه بر متون منابع دانشگاهی به متون آموزشی وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و نسبت به روزرسانی متون درسی و شیوهها و روشهای آموزشی اقدام نمایند. همچنین اعلام شد که گروههای تخصصی شورا در خصوص ارائه طرحهای پژوهشی علوم انسانی و بحران کرونا نسبت به مؤلفهها و شاخصها اعم از مسئلهمند و واقع بینانه نیز توجه ویژه داشته باشند. مقرر شد در ارائه طرحنامه پژوهشی موضوع علوم انسانی و بحران کرونا مدیران و مجریان محترم طرحنامه به مشخصهها و شاخصهای ذیل توجه داشته باشند. در این جلسه درباره شاخصها و مقولهها برای ارزیابی کلان مسئلهها در سال 1399 نیز بحث و گفت و گو صورت گرفت و مقرر شد که گروههای تخصصی شورا در اجرای برنامههای اعلامی گروه تخصصی خود در سال 1399 به کلان مسئله بحران کرونا توجه داشته باشند و برنامههای خود را به صورت تطبیقی با این مسئله هماهنگ نمایند. |
1399/7/6 14:58 تعداد بازدید : 568 |