معرفی گروه: |
اعضای گروه |
|||||
گروه مديريت شوراي بررسي متون و كتب علوم انساني به صورت رسمي در 10/5/75 به منظور برقراري ارتباط علمي و آموزشي با اساتيد اين رشته، احصاء متون درسي و كمك درسي دانشگاهها و آشنايي با استيد مدرس اين دروس تشكيل گرديد. اين گروه از بدو تأسيس تا پايان سال 89 توانست با برگزاري 150 جلسة رسمي و مكاتبه با دانشگاههاي سراسر كشور با تعداد 186 نفر از اساتيد صاحب نظر در مديريت ارتباط علمي برقرار سازد. گروه مديريت با احصاء 404 متن درسي و كمك درسي تا پايان سال 89 تعداد 329 اثر را تهيه و تعداد212 اثر را جهت داوري در اختيار داوران گروه قرار داد. از تعداد كتب مذكور تا كنون 134 اثر مورد داوري دو تن از اساتيد قرار گرفته وتوسط دو داور ديگر بازبيني شد. از مجموع متون بازبيني شده 122 اثر به مرحله ارزيابي نهايي رسيد كه از اين 40 اثر تعداد 20 مقاله علمي نيز تهيه و در اختيار فصلنامه، نامة علوم انساني قرار گرفت. گروه مديريت دركنار فعاليتهاي نقد وبررسي متون درسي تاكنون 7 گردهمايي با اساتيد اين رشته برگزار نمود كه اين گردهم آييها در شناخت اهداف و وظايف گروه، شيوه كار شوراي بررسي متون وآشنايي اساتيد اين رشته با هم مثمر ثمر بوده است. هاي تربيت مدرس، علامه طباطبايي ، بنياد حكمت ملاصدرا و پژوهشگاه علوم انساني در دستور كار گروه قرار گرفت كه اين همايش تحت عنوان همايش اسماء در بهار سال 84 در محل مركز همايشهاي صدا وسيما با حضور اساتيد فلسفه و كلام و اديان وعرفان برگزار شد ومقالات اين همايش تا به امروز در 4 مجلد جداگانه در اختيار اهل نظر قرار گرفت. همچنين گروه در سال 1385 همايش فلسفه تطبيقي را برگزار نمود كه مقالات ارايه شده در اين همايش در قالب يك جلد منتشر گرديد. |
رئیس گروه: دکتر بهروز درّی ![]() دبیر گروه: امیر پیام |
|||||
اعضای فعال گروه: |
||||||
دكتر علی اصغر پورعزت، دکتر قاسم انصاری رنانی، دكتر محمدرضا نوتاش، دكتر اسد ا... كارنما، دكتر موسی مهدوی، دکتر غلامرضا گودرزی، حجهالاسلام والمسلمين محمدحسن نبوي، دکتر سعيد مرتضوي، دکتر معمارزاده طهران | ||||||
مصاحبه با رؤسا و اعضا |
||||||
به منظور بررسی فعالیت ها و روند برنامه های شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با رؤسا و اعضای گروهها، پرسش و پاسخ هایی انجام گرفته است. جهت مشاهده مصاحبه ها به لینک های زیر مراجعه نمایید. |
||||||
1 2 3
|
||||||
فعالیت های گروه |
|
|||||
|
این صفحه در حال به روز رسانی است